ANGELINA JOLIE USUNELA JAJNIKI!


"Przez raka straciłam mamę, babcię i ciocię. Chciałam, by kobiety dowiedziały się o takim ryzyku, i obiecałam, że będę się dzieliła przydatnymi informacjami, jeżeli takie się pojawią. Również tymi o prewencyjnym usunięciu jajników i jajowodów" - napisała w felietonie opublikowanym w "New York Timesie" Angelina Jolie. Aktorka poinformowała właśnie, że przeszła ten ostatni zabieg, bo jej niedawne badanie wskazało na to, że ryzyko tego typu raka się zwiększyło.

"Dwa lata temu napisałam o prewencyjnej mastektomii obu piersi, jakiej się poddałam. Proste badanie krwi ujawniło, że noszę w sobie mutację genu BRCA1, która dawała 87-procentowe ryzyko raka piersi i 50-procentowe ryzyko raka jajników" - przypomniała Jolie W liscie do NYT. Opisała też, co doprowadziło ją do decyzji o przebyciu operacji.Aktorka napisała, że to nie była łatwa decyzja.Posiadanie wadliwego genu BRCA1 dawało 50 proc. szans, że zachoruję na raka jajnika. Postanowiłam przejąć nad tym kontrolę i walczyć o swoje zdrowie- napisała 39-letnia gwiazda, matka szóstki dzieci, żona Brada Pitta.

Jolie ujawniła, że przeraził ją telefon od lekarza.


"Usłyszałam, że istnieje szereg markerów zapalnych, które są podwyższone, a zarazem mogą być objawem wczesnego raka. Lekarz od razu skierował mnie do chirurga. Powiedziałam sobie, że muszę zachować spokój. Od razu zadzwoniłam do męża"

"Przeszłam przez coś przez co, jak sobie wyobrażam, przechodziło tyle kobiet. Powtarzałam sobie, by być spokojną, silną, i że nie ma powodu, dla którego nie miałabym zobaczyć jak dorastają moje dzieci i poznać wnuków".-dodaje.


Categories:

Leave a Reply